החשש הגדול של צה"ל: "בגל הטרור הבא נראה אלפי מתפרעים עם כלי נשק"

קובי פינקלר No Comments on החשש הגדול של צה"ל: "בגל הטרור הבא נראה אלפי מתפרעים עם כלי נשק"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתחילת השבוע כינס שוב הרמטכ"ל גדי אייזנקוט את 'פורום החשיבה' על דרכי הפעולה וגלי הסכינאות ביהודה ושומרון. באותה השעה, קיבלו הנוכחים תזכורת נוספת על גל טרור הסכינים – כשמחבל דקר אזרח ישראלי בצומת אריאל.

'פורום החשיבה' בראשות הרמטכ"ל מורכב כולו מבוגרי הפיקוד הבכיר ביו"ש בשנים האחרונות. הוא עצמו, סגנו יאיר גולן שהיה מפקד האוגדה, ניצן אלון שהיה מח"ט עציון ואלוף הפיקוד, מפקד הפיקוד הנוכחי רוני נומה, ראש השב"כ ותתי אלופים נוספים בהם גם מפקד האוגדה הנוכחי כרמלי.

איש מהם לא הופתע מגל הטרור הנוכחי. כבר לפני עשרה חודשים בתחילת השנה האזרחית, העריכו בצה"ל כי חודש אפריל הוא חודש המפנה. היה זה חודש וחצי אחרי כניסתו לתפקיד של אייזנקוט. מיד עם קבלת הפיקוד על צה"ל, ערך הרמטכ"ל סידרה של תרגילים רחבי היקף בכמותם ובעיקרם העברת כוחות במהירות רבה לתחומי יו"ש.

באחד התרגילים הועברו חיילים שהתאמנו ברמת הגולן לגיזרת ג'נין ואלפי חיילי מילואים קיבלו התראה טלפונית על גיוס מיידי. לכך נערכים בצבא. להתפתחות מהירה בלי כל התראה בה יפרוץ פרץ אלימות בכל רחבי יהודה ושומרון – בה ישתתפו אלפים רבים ואולי יותר מכך בהפגנות אלימות שיכללו נשק חם, בקבוקי תבערה ואמצעים נוספים. זאת בעיני מערכת הביטחון הסכנה האמיתית. לכך יועדו התרגילים.

גל הסכינים ילך וידעך בעיקר בשל העובדה שהוא נעוץ בסיבה דתית ולא כלכלית או יאוש מסוג אחר. מכל חקירות המחבלים שביצעו פיגועי דקירה ונותרו בחיים עולה תמונה של קנאות דתית מפגיעה בהר הבית, בקדושת האיסלם ועוד.

עכשיו, כשכבר חודש שקט בהר הבית ואפילו לא פעם אחת נאלצו שוטרים לפרוץ פנימה ולא נרשמו הפרות סדר באזור הר הבית, יחד עם ההבנות שהושגו (עד אשר זה יראה בשטח יקח זמן.. ), מעריכים שהגל ילך וידעך. כשהוא יפרוץ בפעם הבאה כנראה כבר תהיה תמונה אחרת עם אלפי כלי נשק בצמתים. לכך נערכים בצבא וזו הסיבה לכמות החיילים הרבה שנמצאת בתחומי יו"ש.

זו גם הסיבה ששר הביטחון טרם צאתו לחו"ל הנחה להשאיר את כמות הכוחות הזו לאורך זמן הוא כנראה יודע למה.



0 תגובות